معرفی انواع برند باتری ایرانی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، باتری ماشین ایرانی با برندهای باتری خارجی قابل رقابت است. خرید باتری ایرانی برای خودرو علاوه بر کیفیت، مواردی مثل اطمینان از اصالت کالا و خدمات پس از فروش را هم تضمین می‌کند. 
وقتی درباره باتری خودرو صحبت می‌کنیم، پیدا کردن مدل و برندی که ارزش خرید داشته باشد بسیار مهم است. شاید برای رانندگان ایرانی این‌طور جاافتاده باشد که باتری خارجی چون در کشورهایی مثل کره تولید می‌شوند، کیفیت بهتری هم دارند. اما این موضوع دیگر قابل اطمینان نیست.

باتری‌های ایرانی سازگاری بهتری با ماشین داخلی دارند و بازدهی خوبی را ارائه می‌دهند. آقای باتری به شما کمک می‌کند تا با بررسی انواع برند باتری ایرانی، بتوانید بهترین خرید ممکن را انجام دهید. پس در این مطلب با ما همراه باشید تا برندهای ایرانی را هم بهتر بشناسید و از ویژگی‌های آن‌ها آگاه شوید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

•    سپاهان باتری؛ تولیدکننده باتری ایرانی
•    صبا باتری
•    برنا باتری
•    پاسارگاد صنعت باتری
•    دورنا باتری
•    آذر باتری
•    نیرو گستران خراسان
•    بهترین برند باتری ایرانی کدام است؟
•    نتیجه‌گیری
•    سوالات پرتکرار

سپاهان باتری؛ تولیدکننده باتری ایرانی

این شرکت به عنوان یکی از پنج تولیدکننده باتری ایرانی شناخته می‌شود. سپاهان باتری امروزه مشغول تولید انواع باتری در نمونه‌های مختلف است. از باتری‌هایی با ظرفیت‌ 35 آمپر گرفته تا 200 آمپر. تازه در مشارکی با شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و رنو، باتری‌های مناسب برای خودروهای تندر 90 را هم تولید و عرضه می‌کند. همچنین از سال ۱۳۹۵ هم شروع به همکاری برای تولید باتری برای شرکت سوزوکی کرده است.

سپاهان باتری در گذشته به اسم «توان باتری» فعالیت می‌کرد اما این اسم را به دلایلی تغییر دادند. کارخانه اصلی سپاهان باتری که متخصص تولید انواع باتری ماشین است در اصفهان مشغول کار است. این برند ایرانی بیشتر به دلیل تولید باتری‌های اتمی معروف است. متخصصان آقای باطری به شما کمک می‌کنند تا مناسب‌ترین باتری را برای ماشین‌تان خریداری کنید.

سپاهان باتری با تمرکز بر تولید انواع تجهیزات و اجزای باتری، از جمله انواع صفحات، اتصالات، اسید باتری و آب مقطر فعالیت دارد. در ابتدا، در فاز اول در سال 1380 با بهره‌گیری از فناوری ریخته‌گری و شارژ، تولید صفحات باتری را آغاز کرد و تا سال 1382 به مرحله بهره‌برداری کامل رسید. سپس با افتتاح فاز دوم در سال 1383، محدوده فعالیت خود را گسترش داد. در این مرحله، با بهره‌گیری از تکنولوژی اروپایی، خط تولید صفحات کلسیمی را راه‌اندازی نمود.

صبا باتری 

برند «صبا باتری» به عنوان یک نام معتبر در زمینه تولید باتری‌ها شناخته می‌شود. این برند به مدت چندین سال در حال گسترش و توسعه در داخل ایران و جهان است. هدف اصلی این برند، بهبود و توسعه منابع انرژی برای خودروها است. بد نیست بدانید که «صبا باتری» با بیش از ۴۰ سال تجربه در زمینه تولید باتری خودرو، از تکنولوژی‌های روز استفاده می‌کند. علاوه بر اینکه یک برند قدیمی است، به‌روزترین متدولوژی‌ها را هم به کار می‌برد.

در حال حاضر «صبا باتری» نمونه‌های زیادی از باتری‌های خودرو تولید می‌کند. این شرکت برای باتری‌های خود، گارانتی قوی و معتبری فراهم کرده تا مشتریان به‌راحتی بتوانند باتری مناسب برای خودرویشان را انتخاب کنند. تولیدات وسیع و کیفیت برتر محصولات این برند، رضایت مشتریان را به‌همراه دارد و این امر باعث شده که «صبا باتری» با افتخار بتواند محصولات با کیفیتی را به مشتریان ارائه دهد. در آقای باطری می‌توانید انواع محصولات برند صبا باتری را ببینید و خریداری کنید. 

بیشتر بخوانید: آشنایی با نحوه عملکرد باتری خودرو و انواع آن

برنا باتری

برنا باتری یکی از نام‌آشنا‌ترین تولیدکنندگان باتری‌های باکیفیت ایرانی است. برنا باتری در سال 1369 تأسیس شده و در دهه‌های گذشته، تنها رقیب قابل مقایسه با سپاهان باتری بود. در نهایت، در سال 1373 به مرحله بهره‌برداری کامل رسید.

با افزایش تقاضا برای باتری‌های خودرو در ایران، این شرکت تولید باتری‌های باکیفیت و با قیمتی مناسب را در مسیر اهداف خودش قرار داد. باتری‌های ارائه شده توسط این شرکت به حدی عالی بودند که توانستند نیازهای گسترده داخلی را تامین کنند. از دیگر افتخارات این شرکت می‌توان به دریافت گواهینامه استاندارد ملی ایران در زمینه باتری خودرو اشاره کرد.

مهم است به یاد داشت که برنا باتری هم اکنون به عنوان تامین‌کننده باتری با یکی از شرکت‌های تولید خودرو همکاری می‌کند. این شرکت به عنوان یکی از تولیدکنندگان باتری‌های قدیمی و موفق در ایران مطرح است. محصولات آن در دسته باتری‌های خودروهای داخلی و خارجی قابل استفاده قرار می‌گیرند. یکی از ویژگی‌های مثبت این شرکت، استفاده از تکنولوژی‌ها و دستگاه‌های پیشرفته اروپایی در تولید محصولاتش است.

برندهایی همچون باتری ایاس، باتری گلوبال، باتری زیتکس و باتری برنا باریوم در زیرمجموعه برنا باتری هستند و در بازارهای ایران و جهان به فروش می‌رسند. این شرکت هم در اصفهان مشغول فعالیت است.

نیرو گستران خراسان

شرکت نیروگستران خراسان از سال 1380 آغاز  مشغول فعالیت است و اولین تولید کننده باتری سیلد کلسیمی در ایران بوده و در حال حاضر با تولید80 میلیون آمپر ساعت انواع باتری از تامین کننده های اصلی باتری مورد نیاز شرکت‎های خودرو ساز است. از تولیدات این شرکت می‎توان به باتری ولگا اشاره کرد که از کیفیت مطلوب و قیمت مناسبی برخوردار است.

پاسارگاد صنعت باتری

این شرکت علاوه بر تولید باتری ماشین‌های سواری، انواع باتری ماشین‌های صنعتی را هم تولید می‌کند. پاسارگاد صنعت باتری از سال ۱۳۸۶ مشغول فعالیت است و بخش زیادی از تولیدات ایران را به بازار عرضه می‌کند. خاصیت باتری‌های این شرکت، طول عمر خوب باتری‌هایش هستند که ورقه‌های آن از جنس سرب کلسیم ساخته می‌شوند.

پاسارگاد صنعت باتری بر اساس جدیدترین متد و استانداردهای دنیا کار می‌کند. این شرکت استاندارد جهان هم دارد و با محصولاتش در بازارهای خارجی هم به فروش می‌رسند. بدنه باتری‌های پاسارگاد محکم هستند و در برابر ضربه مقاومت می‌کنند. آقای باطری کمک می‌کند تا با توجه به مدل ماشین‌تان، باتری مناسبی را خریداری کنید.

دورنا باتری

شرکت دورنا باتری به‌طور تخصصی روی ساخت باتری‌های ۳۵ آمپر تا ۲۲۵ آمپر کار می‌کند. بد نیست بدانید که برندهای دورنا، پوشیتا و ارس تحت نظر این کارخانه باتری سازی کار می‌کنند. باتری‌های دورنا باتری از کیفیت خوبی برخوردارند و در بازارهای جهانی هم عرضه می‌شوند. 

آذر باتری

این شرکت در شهر ارومیه تاسیس شده و در همانجا هم فعالیت دارد. آذر باتری از سال ۱۳۷۷ مشغول تولید باتری‌های باکیفیت خودرو است. در رزومه این شرکت آمده که سابقه تولید باتری برای شرکت‌هایی مثل ایران خودرو، سایپا و ماموت را دارد. آذر باتری به خاطر ضمانت‌نامه‌های قوی و خدمات پس از فروش خوبی که ارائه می‌دهد می‌شناسند. از طرفی قیمت‌های این شرکت هم مناسب به حساب می‌آیند و هر قشری می‌تواند از محصولات آن‌ها استفاده کند.

بهترین برند باتری ایرانی کدام است؟

پاسخ به این سوال کار راحتی نیست. همان‌طور که بهتان معرفی کردیم، هرکدام از این شرکت‌ها به یکی از ویژگی‌ها و یا محصولاتشان معروف هستند. بنابراین در هنگام خرید لازم است تا درباره تنوع باتری‌ها و البته مواردی مثل خدمات پس از فروش و قیمت آن‌ها هم اطلاعات کافی داشته باشید. آقای باطری با متخصصان و مشاورانی که در زمینه باتری خودرو دارد، شما را در تمامی مراحل خرید همراهی می‌کند. کافی است با ما تماس بگیرید تا با بررسی مدل و مشخصات ماشین شما، مناسب‌ترین محصول را برایتان ارائه کنیم.

در بین شرکت‌های ایرانی، لازم است علاوه بر قیمت و پیشینه کارخانه تولیدکننده، به ضمانت‌نامه هم توجه کنیم. یکی از برتری‌های باتری ایرانی نسبت به باتری ماشین کره‌ای این است که محصولات به‌روز تولید می‌شوند. بنابراین طول عمر مفید آن‌ها هم بیشتر است و کارایی بالاتری دارند. بد نیست بدانید بسیاری از باتری‌های خارجی به صورت قاچاق وارد کشور شده و ضمانت‌نامه ندارند. همچنین بعضی از آن‌ها مدت زیادی در انبار مانده‌اند و بخشی از عمر مفیدی که می‌توانستند داشته باشند را گذرانده‌اند.

جمع‌بندی

بهترین باتری ایرانی را باید با توجه به معیارهای مختلفی انتخاب کرد. نوع ماشین، استفاده‌ای که از آن دارید، قیمت باتری، ضمانت‌نامه و کیفیت محصول هم عوامل دیگری هستند که باید در هنگام خرید به آن‌ها توجه کرد. شرکت‌های ایرانی قابلیت‌های بهتری نسبت به محصولات خارجی مثل تولیدات کره دارند. بنابراین بد نیست در هنگام خرید، محصولات ایرانی تولید شرکت‌هایی مثل سپاهان باتری، صبا باتری و برنا باتری و... را هم در نظر داشته باشید. آقای باطری می‌تواند صفر تا صد انتخاب و خرید باتری ماشین شما را بر عهده بگیرد تا خریدی آسان و خوب را تجربه کنید. کافی است با ما تماس بگیرید تا شما را دراین زمینه راهنمایی کنیم.

سوالات پرتکرار انواع برند باتری ایرانی

بهترین باتری ایرانی برای کدام برند است؟

 بهترین باتری را باید با توجه به مشخصات ماشین خودتان انتخاب کنید. با این حال تولیدات شرکت‌هایی مثل صبا باتری، برنا باتری و سپاهان باتری جزو درجه یک ایران و باکیفیت بالا هستند.

چرا باتری ایرانی بخریم؟

 باتری ایرانی عمر مفید بهتری دارد، چرا که باتری‌های خارجی زمان زیادی را در انبار سپری می‌کنند و عمرشان را از دست می‌دهند.

آیا باتری ایرانی ارزان است؟

 قیمت هر باتری بستگی به نوع و کاربرد و طول عمر آن دارد. بنابراین نمی‌شود گفت چون این باتری ایرانی است پس قیمت ارزانی هم دارد.

بهترین باتری ایرانی را چطور پیدا کنیم؟ 

متخصصان آقای باتری در این زمینه به شما کمک می‌کنند تا با توجه به بودجه و نوع ماشین، بهترین باتری ایرانی را خریداری کنید.

باتری ایرانی با مدل خارجی قابل رقابت است؟

 امروزه باتری‌های ایرانی با متد جدید دنیا و تکنولوژی‌های تازه تولید می‌شوند. بسیاری از شرکت‌های ایرانی حتی صادرات به خارج از کشور هم دارند و با محصولات خارجی قابل رقابت هستند.